Skoro jesteś na tej stronie to na pewno nie raz stałeś przed wyzwaniem:  ile to wszystko kosztuje? Gdzie jechać? Jakimi drogami? Co odwiedzić? Gdzie nocować? A przede wszystkim: gdzie szukać informacji?

Na początek kilka słów wstępu…

Najlepiej nic nie planować tylko siadać i jechać… jest to jakaś opcja ale na pewno nie na dalekie wyprawy. Jeśli nie wybierasz się gdzieś dalej niż kilkadziesiąt – kilkaset kilometrów po Polsce, to za bardzo ten artykuł nie będzie Ci potrzebny. To raczej tekst dla tych, którym marzą się wyprawy na wiele dni / tygodni (miesięcy?).

Po pierwsze: mierz siły na zamiary! I nie chodzi tu tylko o pieniądze. Czas również jest ważny, z 2-3 dniowym zapasem minimum. Pamiętaj, że bez względu na to w jaki sposób przygotujesz siebie i swój motocykl do danej wyprawy, zawsze może coś pójść nie po Twojej myśli. Być może nastąpi jakaś drobna awaria, która przedłuży się do jednej – dwóch dób. Być może jakieś inne okoliczności zmuszą Cię do dłuższego pobytu w danym miejscu… lepiej mieć te dwa dni w zapasie i nie potrzebować niż potrzebować i nie mieć. Ale ta zasada akurat tyczy się wszystkiego co tyczy się wypraw motocyklowych i proponuję zapamiętać ją na dłużej. Jeśli zdarzy się poważniejsza awaria to warto posiadać dodatkowe ubezpieczenie Assistance, choćby najprostsze, żeby była możliwość holowania sprzętu do jakiegoś moto-mechanika, bez dodatkowych kosztów. Posiadając takie ubezpieczenie w kieszeni naprawdę psychika o wiele lepiej funkcjonuje.
Planując sobie czas przejazdu lub dopasowując długość trasy do czasu jakim dysponujesz, przyjmij że w ciągu jednego dnia przejedziesz około 250-350 km i tak to sobie planuj. Najprawdopodobniej bez najmniejszych problemów zrobisz w ciągu jednego dnia więcej kilometrów ale proponuję to przeliczać w taki sposób jak napisałem powyżej. Jak dojedziesz gdzieś za szybko to nic się nie stanie – będziesz mieć trochę więcej czasu dla siebie. Jeśli jednak założysz sobie np. ambitne 700km na dzień a w czasie przejazdu okaże się, że organizm nie daje rady to może się okazać, że nie tylko nie przejedziesz tej trasy w wymaganym czasie ale po prostu się zajedziesz i będziesz musiał przerwać wyprawę… nie o to chodzi! To ma być przyjemna jazda połączona ze zwiedzaniem i odpoczynkiem a nie bezsensowne przejechanie po trasie.

Kolejną rzeczą, niezwykle ważną a może najważniejszą jest bagaż. To nie jest tak, że sobie po prostu wsiadasz na motocykl i wyruszasz na Turcję czy Gruzję. Musisz mieć jakieś ubranie na każdą pogodę i okoliczności (no może nie trzeba zabierać smokingu), namiot z wyposażeniem, może jakieś jedzenie…? Ale przede wszystkim dokumenty wymagane w czasie całej podróży: prawo jazdy, ubezpieczenia, dowód rejestracyjny, paszport i wizy, o ile są wymagane. Nie będę się rozwodził nad zawartością takiego bagażu bo każdy powinien sobie zapakować to co uważa za stosowne. Moje propozycje znajdziesz na FORUM.

Facebook Comments
Śledź nas
error20

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

error

Podoba się strona? Zapraszamy na więcej :)

RSS
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube