jednosladem.pl - forum

Forum wszystkich szanujących się użytkowników jednośladów
Teraz jest 22 lut 2018, o 16:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 cze 2016, o 14:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Posty: 252
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998
Ten dział jest specyficzny, ponieważ służy do szukania ludzi do wspólnych wypraw na wiele dni (3 lub więcej). Jeśli interesuje Cię jedynie spontaniczne polatanie to bardziej odpowiedni będzie dział POLATAJMY!

1. Rozpoczynając tutaj nowy wątek:
- masz już zaplanowaną wyprawę, szukasz jedynie kogoś kto by się ewentualnie dołączył;
- Twoja wyprawa ma co najwyżej mglisty obraz (ale jakiś jest!), żadnych konkretów i chcesz ustalić z innymi motocyklistami "co, gdzie i kiedy"...
Inne tematy, typu "ma ktoś jakiś pomysł?" albo "czekam na jakieś propozycje (...)" - bez konkretnych informacji o wyprawie (choćby przybliżonych, pomysłu, bez konkretów) nie są mile widziane. Nie jestem żandarmem ale jakiś porządek tutaj musi być. Jeśli nie masz planów i szukasz "pomysłu" lub "propozycji" to poszukaj w tych tematach które już inni organizują, nie zakładaj "śmieciowych" tematów na które inni nie odpowiedzą właśnie z braku konkretów.

2. Jeśli masz pomysł na wyprawę i chcesz to tutaj na forum ogłosić:
Informacje jakie musisz zamieścić:
- kto jest organizatorem wyprawy (Ty,czy ktoś inny, może jakaś instytucja);
- informacje o trasie, najlepiej w formie mapy;
- planowany termin przejazdu;
- miejsca noclegów i ich rodzaj (dzikie biwakowanie a wynajmowanie pokojów gościnnych to zdecydowana różnica zarówno pod względem jakościowym jak i finansowym)
- informacje o planowanych wydatkach (płatne postoje, noclegi, posiłki itp.) - nie muszą być to konkretne informacje, mogą to być informacje przybliżone, uśrednione, przewidywane;
- jeśli jest wymagany dodatkowe wyposażenie (namiot, śpiwór czy coś innego, strój św. Mikołaja itd.) to również musi być napisane;
- lista uczestników (na początku wpisujesz jedynie siebie, później w trakcie dyskusji będziesz dopisywać innych);

Informacje jakie możesz ale nie musisz zamieszczać:
- wymagania co do sprzętu, prędkości przelotowej przejazdu (ważne dla posiadaczy 125-ek)
- charakter wyjazdu (np. tylko ścigacze, tylko choppery, tylko "jakaś" grupa, "wyprawa charytatywna" itp.)
- inne informacje, które mogą być ważne dla uczestników wyprawy.

Wszystkie powyższe informacje mają znajdować się w pierwszym poście.
Oczywiście mogą się one zmieniać wraz z czasem i dyskusją. Niemniej wszelkie ustalenia "na daną chwilę" proszę uaktualniać właśnie w pierwszym poście aby niepotrzebnie nie przeszukiwać tych (zmieniających się) informacji w treści wielu stron dyskusji. Za uaktualnianie tych danych odpowiada ten kto zakłada dany wątek (kto napisał pierwszy post) i jego należy "ścigać" jeśli będzie się z tym ociągał ;)
Reasumując: w pierwszym poście mają znajdować się dane aktualne na daną chwilę.

3. Zasady organizowania i prowadzenia wypraw
1. Osoba, która organizuje wyprawę z automatu staje się oficjalnym organizatorem danej wyprawy, zwanym dalej organizatorem. Nie tylko tutaj na forum ale również oficjalnie w czasie wyprawy.
2. Organizator samodzielnie ustala sposób poprowadzenia rekrutacji, ustala zasady oraz samodzielnie odpowiada za prawidłowy i bezpieczny przebieg wyprawy.
3. Organizator może wyznaczyć do pomocy innych uczestników wyprawy o ile ci wyrażą na to zgodę. Tym samym osoby te stają się osobami funkcyjnymi, które organizator może dodatkowo nazwać wedle własnego uznania, np. skarbnik, nawigator, sanitariusz itp. Osoby te mogą otrzymać zakresy obowiązków na czas trwania wyprawy i są zobowiązane do wypełniania tych obowiązków do czasu zakończenia wyprawy, zwolnienia z takiej funkcji przez organizatora lub z przyczyn losowych. Samowolne zwolnienie się z takiej funkcji w czasie wyprawy jest niedopuszczalne.
4. Uczestnicy wyprawy zobowiązani są do przestrzegania zasad ustalonych przez organizatora oraz dostosowywanie się do jego uwag.
5. Przed każdą wyprawą należy zapewnić sobie łączność. Jeśli nie z każdym można się połączyć za pomocą interkomu, należy ustalić i wszystkich uczestników wyprawy zapoznać z językiem gestów, np. co pokazać innym jeśli brakuje benzyny, co pokazać jeśli zbliżamy się do czegoś niebezpiecznego, co pokazać aby wstrzymać się z wyprzedzaniem itd.
6. Wszelką agresję na drodze omijamy z daleka. Jeśli się zdarzy, że w czasie wyprawy agresja pojawi się "z zewnątrz", w pierwszej kolejności należy zapewnić sobie bezpieczeństwo, po drugie powiadomić Policję pod numerem 997 lub 112, podając swoją pozycję i opisując zajście. Pod żadnym pozorem nie próbować okiełznać "agresji" na własną rękę bo może się ona okazać zbyt silna niż się początkowo wydawało... no chyba że nie ma innego wyjścia.

W zasadzie tyle, reszta zależy od Waszej inwencji twórczej, znajomości geografii i pomysłowości. Oczywiście, poza zasadami pisania tutaj na forum możecie nie stosować się do innych zasad ale pamiętajcie że robicie to na własną odpowiedzialność.
Do "szeregowych" uczestników wypraw: pamiętajcie, że dobra zabawa jest ważna ale ważniejsze jest Wasze bezpieczeństwo. Jeśli organizatorzy o coś Was proszą to nawet jeśli "na pierwszy rzut oka" wydaje się to głupie, zastosujcie się do tego, po prostu. Uszanujcie i doceńcie wysiłek jaki trzeba włożyć w organizację i znalezienia atrakcji. Nie narażajcie siebie i innych na przyjemności a zwłaszcza na utratę zdrowia lub życia. Jazda na moto to jednak stosunkowo niebezpieczne hobby, pamiętajcie i miłej zabawy! ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL