Junak RS 125

Dział dla wszystkich, którzy rozglądają się za motocyklem 125cc i nie mniejszej niż 51cc

Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 9 kwi 2016, o 22:14

Witajcie
Moje moto to Junak RS 125 (wersja chłodzona powietrzem), wyprodukowany w 2015 roku ale zakupiony i zarejestrowany w kwietniu 2016 roku.
Nowy junak.jpg

Kolor wg katalogu "brązowy", wg mnie czarny z elementami srebrno-brązowymi... jak na zdjęciach. Póki co nie dokonuję żadnych przeróbek, nie kombinuję z dyszami bo pojazd jest na dotarciu i nie ma to sensu. Jest to więc egzemplarz w 100% taki jak go Almot stworzył ;)

Jak się jeździ?
Jeśli spytacie 100 różnych ludzi jak się jeździ na RS 125 dostaniecie 100 różnych odpowiedzi! Ktoś, kto jest w motocyklach objeżdżony nie powie o nim nic dobrego bo to dla niego za słaba jednostka. Ja jestem jednym z tych "motocyklistów", którzy jeżdżą na moto na kategorii B więc jest to dla mnie przypomnienie młodzieńczych lat, kiedy ujeżdżałem komarki, ogary i inne romety o pojemności 50cm3. To jest nieco większa maszyna o nieco większych możliwościach a co za tym idzie daje mi o wiele więcej frajdy. Jak dla mnie to jest naprawdę fajniutka maszyna. Nie zdążyłem się jeszcze rozjeździć, wyrobić odpowiednich nawyków bo dopiero co kilka dni temu go dostałem i zdążyłem zaliczyć raptem parę kółek wokół bloku w którym mieszkam ale frajdy było co niemiara! ;)

Na początku obawiałem się co do wysokości względem długości moich krótkich nóżek (mam jedynie 168 cm wzrostu!), rewelacji nie ma ale jest OK. Nie stawiam całej stopy na podłożu ale też nie ma najmniejszych problemów z zachowaniem równowagi. Obie nogi jestem w stanie zdecydowanie i pewnie położyć na podłożu i się zaprzeć, jedynie pięty są uniesione o około 2 cm ale to nie problem dla mnie. Tak więc osoby, które nie są zdecydowane bo mają złe wspomnienia z dzieciństwa w tym względzie zachęcam do obejrzenia na żywo jakiegokolwiek Junaka 122 - 127, mają one siedzisko na podobnej wysokości i w ten sposób można zweryfikować swoje obawy.

Powtarzam raz jeszcze: jako motocyklista jestem początkujący i ze 125-tki jestem MEGA zadowolony! Prawo jazdy kat B mam od 1997 roku, C od 2000 roku więc znajomość teoretyczna i praktyczna przepisów ruchu drogowego nie jest mi obca, wiem co mi można a czego nie. Kwestia tylko wyrobienia w sobie odpowiednich automatycznych czynności o których mam nadzieję nie musieć myśleć w przyszłości a o których muszę myśleć teraz żeby nie narobić obory na drodze: wyłączać kierunkowskazy po zjeździe ze skrzyżowania i pilnować redukcji biegów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Może to się wydawać śmieszne ale tak jest. Nie siedziałem na motocyklu od lat i pewne odruchy muszą zostać przypomniane (zadanie domowe do odrobienia ;) ). Jak to załapię, będzie już z górki ale myślę, że to kwestia kilku dni.

Wracając do samego motocykla, konkretnie mojego: nie będę pisał że jest to sprzęt taki czy inny, zawodny lub nie bo jeszcze tego nie wiem - mam go zaledwie kilka dni więc co mogłoby się stać w tym czasie...? Mogę napisać na tą chwilę tylko tyle, co już jest w internecie napisane: sprzęt jest na prawdę solidny, ładniutki, nic się nie telepie, pali "od strzała", ssanie na kierownicy, kranik na boku moto a nie gdzieś pod bakiem... nie wiem skąd opinie o jakichś trzaskach, trzeszczeniach, stukach, odkręcających się śrubkach... mi nic nie trzeszczy i nie stuka a nawet jak zacznie to jako były użytkownik komarków, rometów (...) jestem w stanie sobie z takimi problemami poradzić od ręki, bez pomocy serwisu ;)
Póki co nie zamierzam inwestować w części bo od czego jest 2-letnia gwarancja. Jedynie płyny i naprzód! ;)

W tym wątku będę kontynuował moje wywody odnośnie mojego egzemplarza Junaka 125 RS więc jeśli cokolwiek z nim się będzie działo to od razu o tym tutaj napiszę. Zainteresowanych zapraszam do śledzenia tego wątku poprzez naciśnięcie odpowiedniego odnośnika u góry, nad tym postem albo poprzez napisanie odpowiedzi w tym poście - odpowiedź w poście automatycznie przypisuje dany temat do obserwowanych i wszystkie nowe treści będą spływały na Wasze maile w formie powiadomień.

Na koniec rarytas! Nie znajdziecie tego w Internecie choćbyście nie wiem jak długo szukali: INSTRUKCJA JUNAKA RS 125 - do pobrania TYLKO na tym portalu - sam skanowałem więc wiem co piszę ;)

Poniżej jeszcze kilka zdjęć mojego RS-a:
Musisz być zalogowany aby móc przeglądać i pobierać pliki z załączników. Zarejestruj się o ile nie masz u nas konta lub się zaloguj.
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 257
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 17 lip 2016, o 16:23

Cześć jestem nowy na forum, też posiadam takiego junaka. Przymierzam się do tuningu a mianowicie zmiana zębatki zdawczej z oryginalnej 14 na 16, jak również zmiana dyszy głównej w gaźniku ze 145 na 140 i podnieść iglice o jeden ząbek. Po konsultacjach z kolega mechanikiem stwierdziliśmy ze jest trochę zdlawiony duża dawka paliwa. Odpala od strzała czy zimny czy ciepły z lekko odkręcona manetka, ale przy dodawaniu gazu nie wkręca się od razu (malutka chwilka namysłu) na obroty jak w innych motocyklach kolegi. Jeżeli chodzi o przyspieszenie to jest płynne ale jednak z chwilka namysłu. Co wy o tym myślicie? Zmiana zębatki żeby trochę szybciej jechać bo nie lubię katować maszyny teraz 7tyś obrotów i licznikowe 90km/h. Po zmianie wg przelicznika ze strony Gearing commander przy tych obrotach ma być 100km/h. Ogólnie vmax ma być większy o około 15-20 km/h. Jak wy zapatrujecie się na te zmiany. Moto ma 5tyś przebiegu, ja sam zrobiłem prawie tysiąc i zero problemów. Spalanie ok. 2,6l jazda normalna bez przeciążania i katowania.
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 17 lip 2016, o 19:56

Co do gaźnika, dyszy, iglicy... nie odpowiem Ci bo nie grzebałem. "Chwilę namysłu" mój moto ma tylko jak jest zimny. Pomaga mu ćwierć-ssanie przez 5 pierwszych minut jazdy, później bez ssania chodzi jak zegarek.
Jeśli chodzi o zębatkę to testowałem 14z, 15z i 16z na ustawieniach fabrycznych gaźnika i całej reszty. Wygląda to tak (przy fabrycznych 10 konikach):

14z (fabryczna): moto jest mocny na niskich biegach ale biegi są krótkie. W efekcie 5tka szybko się kończy pomimo tego, że w silniku jest jeszcze sporo mocy. W mieście, do 70km/h w zupełności wystarczy. Poza miastem musisz być przygotowany na wyprzedzanie Cię przez wszystko, z TIRami na czele. Moto wyraźnie brakuje jeszcze jednego biegu. Prędkość maksymalna około 95km/h bo nie da się silnika bardziej rozkręcić...

15z: jest słabszy na niskich biegach, co nie znaczy że słaby! Biegi są wyraźnie dłuższe. Na mieście można się kulać z prędkością 60km/h z obrotami około 5000 obrotów, co jest maksymalnie ekonomiczne. Poza miastem prędkość przelotowa z prędkością 90km/h to obroty 7000 - można tak jechac i jechać bez szkody dla silnika. W razie potrzeby można dodaćgazu i za kilka sekund jest 100 na liczniku. Niestety przyspieszanie kończy się przy 110... więc wyprzedzanie TIRów jest możliwe ale wymaga DUUUUUŻO miejsca (weź pod uwagę buch powietrza przy mijaniu czoła TIRa, który w ostatniej chwili może Cię zepchnąć w tył lub na lewo!).

16z. miałem nadzieję, że prędkość maksymalna zostanie jeszcze bardziej posunięta do przodu - nic bardziej mylnego! Biegi są tak mocno rozciągnięte, że mam wrażenie, że startując z jedynki startuję z dwójki itd. Jazda po mieście to maks 4 bieg. 5tka z tego co pamiętam przy 60km/h miała 4500 obrotów. Niestety, na 5-tym biegu brakuje mocy. Na prostej wygląda to tak, że rozpędzasz się ile się da na 4 biegu, np. do 90km/h a następnie wrzucasz 5tkę... i mimo gazu na full nic się nie dzieje. Nie ma już więcej mocy. Prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć to 104km/h z wiatrem w plecy i z lekkiej górki. A co jeśliby dołożyć bagaż? - nie ma takiej opcji przy 16z!

Reasumując:
14z jak dla mnie odpada całkowicie, chyba że komuś bezwzględnie zależy na dużym przyspieszeniu na 1 i 2ce i nie wyjeżdża z obszaru zabudowanego - wtedy ideał. Poza obszarem zabudowania jazda to udręka: silnik wyje, biegu 6go brakuje a prędkość... symboliczna.
15z - obecnie mam ją założoną. Jest uniwersalna na miasto jak i poza miastem spokojnie da się podróżować, nawet ze sporym bagażem!
16z - masz w praktyce moto 4 biegowe + 1 nadbieg bez możliwości przyspieszania (no może minimalne ale do pierwszego wzniesienia). Jeśli nie uda Ci się ZNACZĄCO podnieść mocy motocykla to nawet nie zakładaj bo to nie ma sensu.

Co do mocy:
Zdziwiony jestem, że chcesz założyć mniejszą dyszę. Inni zakładają 155 lub 160 + odpowiednia regulacja gaźnika. Słyszałem o sportowym zapłonie ale zdania są podzielone. Mechanik mówił, że jeśli nawet coś to da to max 1KM przy tej pojemności... zawsze coś. Bardziej zaproponował wywalić fabryczny wydech i zastąpić go jakimś przelotowym z DBkillerem - to zdecydowanie poprawi jakość pracy silnika i na pewno przeniesie się na moc. Jeśli chodzi o mieszankę (w Twoim przypadku zbyt bogata mieszanka) to pamiętaj, że dokręcając śrubkę w gaźniku (ta sławna pod gumką) - WZBOGACASZ mieszankę, wykręcając ją staje się ona uboższa... odwrotnie niż w większości innych gaźników. Spróbuj tak:
- rozgrzej porządnie moto
- wkręć tą próbkę do oporu a następnie wykręć o 1,5 obrotu
- odpal moto i delikatnie odkręcając śrubkę obserwuj zachowanie silnika: jak obroty zaczną zmniejszać się lub wariować - wróć o 1 obrót i zostaw.
- jeśli po tej regulacji wolne obroty nie są jak trzeba - z drugiej strony moto (przy lince od gazu) masz regulację wolnych obrotów.
U mnie ta śrubką jest wykręcona na 2 pełne obroty i rozgrzane moto chodzi jak szwajcarski zegarek. Niemniej poszczególne egzemplarze mogą się nieco różnić i u Ciebie może być inaczej (różnica będzie na pewno ale minimalna, będzie to gdzieś około 2 obrotów). Dobrze wyregulowany gaźnik to odpowiedni kolor świecy:
- czarny smolisty nalot- zbyt bogata mieszanka
- świeca niemal czysta - zbyt uboga mieszanka (silnik będzie się przegrzewał a nawet mogą się przepalić zawory!)
- jak nalot będzie taki ładny brązowy (kawa z mlekiem) to niczego więcej nie rób bo silnik ma optymalną mieszankę
... tylko przed testami wyczyść świecę bo teraz z pewnością jest zawalona czarnym smolistym nalotem i zmian nie będzie widać ;)

Zdaj relację ze zmian, zwłaszcza jak zmiany będą pozytywne!
Ja co prawda niedługo przesiadam się na coś mocniejszego ale potomni na pewno będą wdzięczni za taką wiedzę.
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 257
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 20 lip 2016, o 23:21

Pierwsza część tuningu zrobiona czyli zębatka 16 założona. Niestety miałeś rację odnośnie prędkości. Ja uzyskuje to samo co przed zmianą czyli coś koło 100km/h ale przy obrotach ok 7tys i na 5 biegu więcej się nie wkręci. Czekam na dysze bo z kolegą jestem juz umówiony. Ciekawi mnie czy nie ma czasami blokady na zapłonie, bo ten vmax w obu przypadkach taki sam. Mierzony na równej drodze. Wracając do mojego poprzedniego postu, mając na myśli moto ma chwilę namysłu przy dodawaniu gazu chodziło mi że tak się dzieje na rozgrzanym silniku(z odpalaniem nie ma żadnego problemu, nawet jak stoi 3 tyg to od strzała pali trochę ssania i manetką, ujadę ze 300 metrów i wyłączam ssanie). zębatka 15 zębów też zamówiona. Dla wszystkich napęd czyli zębatki i łańcuch pasują od Yamahy ybr 125 z ta różnicą że u nas łańcuch ma 134 ogniwka a jak się nie mylę to ybr ma 118. Za zębatki z firmy jt płaciłem po 20 dychy szt. Ciekawe czy u mnie na 15 będzie ciut szybciej jechał. Jak będę miał w piątek chwilę to założę bo przekłada to pikuś. Po zmianie dyszy odezwę się.
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 20 lip 2016, o 23:35

Z 15z będziesz zdecydowanie zadowolony. 110 u mnie leci na prostej i jeszcze pewnie ze 2-3 by więcej poleciał ale nie chciałem go tak katować. Zdaje się, że na 10 konne moto to jest Vmax. Dysza mniejsza nic Ci nie da, co najwyżej moto na wyższe obroty przestanie się wkręcać. Zobacz kolor świecy i będziesz widział czy jest problem z mieszanką i w którą stronę szukać rozwiązania. Najprawdopodobniej wystarczy wyregulować gaźnik. Jak masz moto na gwarancji to oddaj im i niech się nie odzywają póki nie zrobią :P
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 257
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 29 lip 2016, o 19:49

I zabrałem się za wymianę dyszy w gaźniku. Dysza oryginalna to m5 145 założyłem 120, natomiast jest mały problem z iglica ponieważ nie ma nacięc. Jest małe światełko w tunelu gdyż można podłożyć podkładkę iglica na sprężynie chowa się jakieś 2 mm a ja podłoże taką niecały mm. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pływak ma duże pole pracy to nie ruszalem. Jak da się to wyregulować to sprawdzę jakie spalanie, teraz 2,6l jak by wzrosło do 3l lub 3,2l to by było super przy założeniu że moc wzrośnie na tyle żeby się wkręcal na 5 biegu na obroty rzędu 9tys tyle mnie zadowoli. Jeśli chodzi o zbiornik paliwa to szczerze nie tankowalem nigdy do pełna wiec nie wiem ile dokładnie wchodzi, ale mierzyłem poziom rezerwy i tak na kraniku na rezerwę trzeba przełączyć jak w baku jest 2l natomiast na wyświetlaczu rezerwa mruga gdy jest 1,5l. Małe pytanie na koniec czy wysokość reflektora (światła mijania) ustawia się taka płaska żółtą śruba na śrubokręt gwiazdkę, ponieważ drogowe świecą ponad droga a mijania prawie jak normalnie drogowe? Żarówka założona obecnie to osram x-Racer bańka niebieska. Światło eleganckie białe. Świecę na poprzednich ustawieniach miałem koloru kawowego wiec był dobrze ustawiony gaźnik.
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 29 lip 2016, o 23:49

Napiszę Ci tak: nie chcę tutaj mędrkować bo mechanikiem nie jestem tylko informatykiem. Swoją "wiedzę" mam z tego co wyczytałem na innych forach... i sprawa wygląda tak, że ludzie wymieniają dyszę na 160 - 165 (co oczywiście odbija się na spalaniu) ale znikają problemy z uruchamianiem zimnego silnika bez ssania czy jazda na zimnym silniku bez ssania... nikt nie napisał, że moto jechało szybciej albo było mocniejsze. Zmiana wysokości iglicy: już wcześniej podejrzewałem, że to będzie co najmniej trudne bo widziałem ten sam gaźnik rozebrany i nie ma tam regulacji jak w innych Junakach... bo w RS125 jest Mikuni a nie chiński odpowiednik - teoretycznie lepiej, praktycznie nie do końca bo np. właśnie nie ma regulacji wysokości iglicy (a musi ona chodzić płynnie, nie można jej blokować!). Pływak jest plastikowy (jeśli nie to mnie popraw) a w takim wypadku NIE MA MOŻLIWOŚCI REGULACJI więc nawet z nim niczego nie kombinuj go samego pływaka nie kupisz tylko nowy gaźnik (taki specjalny program pozarządowy, bodajże 300- ;) )
I teraz do czego zmierzam: Ty poszedłeś w drugą stronę, czyli zmniejszyłeś dyszę na mniejszą i to porządnie. Spalanie na pewno nie będzie wyższe tylko niższe bo przez mniejszy otwór przeleci mniej paliwa - to raz. Dwa: mniej paliwa to mniejsza moc niż to co dała fabryka, to chyba logiczne. Nawet jeśli na niskich obrotach niższa dawka paliwa będzie wystarczała to z całą pewnością zabraknie paliwa na wysokie obroty i możesz zapomnieć o 9000 obrotów. Na moje oko 7000 to będzie absolutny maks i być może tylko na krótka chwilkę...
... ale jak pisałem na wstępie jestem informatykiem a nie mechanikiem, to są moje "filozofie mechaniczno-chipotetyczne" i obym się mylił... ;)
Napisz jak zachowuje się moto przy tych zmianach ;)
Jeśli jednak nie będę się mylił i będzie jeszcze gorzej to poskładaj wszystko do stanu fabrycznego i oddaj do reklamacji bo ewidentnie coś jest nie tak. Ja mam 100% to co mi dała fabryka (dysza, gaźnik, ustawienia fabryczne gaźnika... nawet tego nie rozkręcałem) i 9000 obrotów mam bez żadnego kombinowania a kto wie, może nawet wykręciłbym więcej tylko maszyny mi szkoda...
Jeśli u Ciebie jest problem z mocą / obrotami to koniecznie serwis bo ewidentnie coś jest nie tak, niech robią a jak nie potrafią to niech dadzą inne moto (przy odbiorze koniecznie przetestuj co i jak działa i jak nie działa to w tył na lewo z powrotem!) - od tego są serwisy! Ewentualnie zmień serwis bo to różnie bywa z "fachowcami" ;)

PS.
Pytałem znajomego odnośnie tego "chwilowego zamulenia" przy nagłym dodaniu gazu. Powiedział, że raczej za mała średnica dyszy głównej i dlatego w pierwszej sekundzie mogą być problemy z dostarczaniem odpowiedniej ilości paliwa. Zmiana dyszy na większą powinna pomóc jednak kosztem spalania (moim zdaniem średnia teoria bo ja mam standardową dyszę i wszystko chodzi jak w zegareczku po rozgrzaniu silnika). Równie dobrze może to być mikro-paproszek gdzieś w gaźniku i bez dokładnego czyszczenia w czyszczarce ultradźwiękowej niewiele da się zrobić bo tego gaźnika do końca nie da się rozebrać... to znaczy da się ale później nie da się go złożyć ;) - czyli moje teorie spiskowe zaczynają się potwierdzać ;)
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 257
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 31 lip 2016, o 23:18

Nie jest mi dane wziąć się od razu do założenia tego gaźnika, strach robić w blaszaku kiedy burza. Ale wracając do teorii też miałem takie myślenie jak ty że zmiana dyszy na mniejszą nic dobrego nie przyniesie. Z tego co mi kolega tłumaczył a zna się na robocie (bierze nawet ciężkie przypadki których nikt nie chciał się tykac), przy podniesieniu iglicy trzeba zmniejszyć dysze. Już tłumaczę (jeśli błędnie to niech mnie ktoś poprawi), chodzi o to ze odkręcajac manetke robi się podciśnienie wtedy membrana ,, grzybek" z iglica unosi się, jednocześnie iglica cofa się z dyszy. Iglica jest stożkiem wiec podniesiona przez podłożenie podkładki cofnie się jeszcze bardziej robiąc prześwit dla większej ilości paliwa. Przez ta oryginalnalna dyszę 145 przepływ paliwa byłby za duży. Podniesienie iglicy ma na celu dostarczenie wystarczającej ilości paliwa w górnych partiach obrotów. Mam nadzieje ze jutro to założę bo już się nie mogę doczekać efektów. W najgorszym przypadku wrócę do ustawień fabrycznych. Jedynie zmienię zębatke na 15z. A kiedyś może prawko A. Jechałem ostatnio z kolegami prędkość przelotową mieliśmy około 100km/h i chwilami odstawalem jak przyspieszyli do 120.
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 1 sie 2016, o 12:54

no cóż... jestem ciekaw jakie to przyniesie efekty.
Póki co mam prośbę: zanim zamontujesz gaźnik do moto porób zdjęcia, może jakiś film (...). Chodzi mi o podniesienie iglicy - jak to zrobiłeś bo z tego co kojarzę nie ma tam regulacji... no i oczywiście czekam na relację jakie to przyniosło efekty ;)
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 257
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 2 sie 2016, o 22:40

Wczoraj miałem trochę czasu więc się zabrałem za założenie gaźnika (nie robiłem zdjęć bo po założeniu przeczytałem twój post). Kolega miał rację odnośnie strojenia tego wszystkiego (wielkość dyszy, regulacja iglicy), metoda prób i błędów bo nie każde moto takie samo (każde ma swoje ,,potrzeby", zwłaszcza chińskie).
Po kolei piszę jak było. Iglicę wyjmujesz poprzez przekręcenie i wyjęcie zabezpieczenia plastikowego śrubokrętem gwiazdkowym. Wyciągasz zabezpieczenie z taką małą sprężynka jak od długopisu, następnie wyjmujesz iglicę (po odwróceniu membrany sama wyleci). Iglica zakończona jest wprasowanym łebkiem o grubości ok. 2 mm i średnicy ok. 6-8mm. Ja żeby ją podnieść to podłożyłem podkładkę ok. 0,5mm grubości pod łebek. Po tym założyłem dyszę 120.
Próba - nic z tego ( mimo że regulacja bez problemu). Za mało paliwa. Szarpanie. A jeszcze jedna uwaga, mam problem z dostępnością do dysz (jedynie przez internet) bo w okolicy nikt nie ma dokładnych parametrów (jedynie oryginalne do konkretnego motocykla tylko nie chińskiego). W czym problem, zakupione dysze przez internet różnią się wysokością łebka (te kupione są niższe o ok. 1- 1,5mm). Patrząc na gaźnik tak jak jest zamontowany oryginalna dysza jest o te 1-1,5mm bliżej dna komory pływakowej. Nie wiem czy to nie jest przyczyną (nie będę ruszał pływaka, jest plastikowy z metalową blaszką-bardzo delikatną).
Ale patrząc na pływak w pozycji otwartej, kiedy płynie paliwo to od końca tej kupionej dyszy do początku pływaka jest jakieś 3-4mm więc powinna być cały czas zanurzona.
Zmierzam do tego że zmieniając na kolejną wielkość dyszy jest coraz lepiej. 120 potem 130, 135, miałem już mało czasu więc założyłem na koniec oryginalną i wstępna regulacja gaźnika.
Efekt - moto żwawsze na niskich i średnich obrotach niż na oryginalnych ustawieniach (prędkość ok 107km/h,). Jutro mam chwile to założę kupioną dyszę 145, żeby zobaczyć czy wysokość łebka ma znaczenie. Jeżeli nie to zostawię oryginalną i zmienię podkładkę pod iglicą na grubość ok. 1mm. I zobaczymy wtedy co będzie. Większej dyszy już nie będę zakładał. Po tych wczorajszych testach nie zauważyłem żeby spalanie gwałtownie wzrosło. Ale to się okaże jak ogarnę to wszystko, poustawiam. Jeżeli spalanie gwałtownie wzrośnie tzn. powyżej 3,2-3,5l to wrócę do ustawień fabrycznych, bo nie warto dla tych kilku km/h więcej. Lepiej zrobić prawko A i wszelka moc uwolniona.
Jestem też nastawiony na zmianę zębatki na 15z (tak jak pisałeś) bo ta 16z to jednak za duże obciążenie (zwłaszcza że od razu z 14 przeszedłem na 16).
http://allegro.pl/iglica-gaznikowa-kawa ... 94997.html pod tym linkiem masz pokazane jak ta iglica wygląda to jest od kawasaki ale w naszych moto jest identyczna z wyglądu.
O kolejnych zmaganiach napiszę jak będę miał chwilę. Niby wakacje a czasu brakuje żeby trochę pogrzebać w moto.
Próbował ktoś jeszcze ulepszyć Junaka rs 125 i chciałby się podzielić spostrzeżeniami? Niekiedy nawet mała podpowiedź ukierunkuje prawidłowość działania. Ponieważ teoria teorią o praktyka swoje!
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Następna strona

Powrót do do 125cc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron