Witam - Junak RS 125

Najlepsze miejsce na to aby się przedstawić innym użytkownikom forum. Tutaj powinien znaleźć się Twój pierwszy post. Lubimy wiedzieć z kim rozmawiamy ;)

Witam - Junak RS 125

Postprzez logien » 31 sie 2016, o 23:03

Witam,
Po długich poszukiwaniach używanej 125-tki (standardowo – Varadero, GT 125…) zdecydowałem się na kupno nowego Chińczyka. Wybór padł na Junaka RS 125, który jest w moim posiadaniu od około trzech tygodni. Do tej pory wykręciłem nim 1000 km, jeżdżę głównie dla odstresowania i z ze względu na stosunkowo nieduże spalanie. Trasa to głównie Mazowsze ok. 80 km od Warszawy.
LWG;)
Avatar użytkownika
logien
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 sie 2016, o 14:49
Pojazd: Junak RS 125

Re: Witam - Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 1 wrz 2016, o 07:40

Witaj na pokładzie ;)
Jeszcze pewnie o tym nie wiesz... ale to był bardzo dobry wybór. Pilnuj tylko serwisowania, nie kombinuj z dyszami, wydechem itd. (bo to i tak nic nie da, no chyba tylko wyższe spalanie). Ja mam przekroczone zaledwie 3000 km (od kwietnia) a specjalnie jakoś kilometrów nie robiłem specjalnie dużo, głównie do pracy i od czasu do czasu jakiś dłuższy wypad na weekend. Kompletnie nic się nie dzieje, wszystko chodzi jak w zegarku... i nowy właściciel na pewno będzie zadowolony (bo kończę kat A i przesiadam się na coś większego).
Jeśli w przyszłości znudzi Ci się 125cc to docenisz to co kupiłeś po tym jak zasiądziesz na Yamaha XJ6 (jest w OSK i na egzaminach) - po minucie będziesz się czuł jak na junaku. Różnica to masa i moc, z czego masy nie czuć zaraz po ruszeniu z miejsca, do mocy trzeba się przyzwyczaić i ją szanować ;)
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 257
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Witam - Junak RS 125

Postprzez logien » 1 wrz 2016, o 09:45

Racja, modyfikacje mijają się z celem. Sam się o tym przekonałem zmieniając zębatkę zdawczą z 14z na 15z. Efekt? Spadek prędkości i spadek mocy. Może w różnych latach produkcji montowali różne zębatki tylne? Tego nie wiem. Dodam tylko, że w tym modelu dużo zależy od dotarcia. Ja od pierwszego dnia jeździłem w całym zakresie obrotów uważałem tylko aby nie przegrzać silnika. Przed zakupem jeździłem dwoma Varadero 125 i wbrew temu co piszą na forach mój nowy junak jest bardziej dynamiczny niż 15-sto letnia Honda takie odniosłem wrażenie przynajmniej przy małych prędkościach. Pewnie jest dużo szybsza, Junakiem jeździ się przyjemnie do 90-95 potem dużo zależy od wiatru. Dodam, że prędkość maksymalna z jaką udało mi się jechać to licznikowe 111km/h zarówno sam jak i w dwie osoby ale do tego potrzeba dłuuugiej prostej. Jeśli chodzi o problemy to ostatnio zauważyłem spadek mocy w okolicach 9000 obr, po przebiciu przez tą "dziurę" jest już normalnie. Czy w Waszych pojazdach też tak jest czy może gaźnik wymaga regulacji?
pozdrawiam
Avatar użytkownika
logien
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 sie 2016, o 14:49
Pojazd: Junak RS 125

Re: Witam - Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 1 wrz 2016, o 11:08

Z zębatką to mnie zaskoczyłeś. Ja trochę kombinowałem w tym temacie i moje zdanie na ten temat jest takie: viewtopic.php?f=40&t=5#p22
(zapraszam do dołączenia do dyskusji bo jest o "ulepszeniach", czyli próbach tuningu)

Co do Varadero to nie jest ona taka zrywna i taka super jak jest to przedstawiane w necie. Mam kolegę, który ma Varadero i na starcie nie bardzo mi ucieka (a mam 15z założone), na prostej po 70km/h mi zaczyna odjeżdżać ale nie jest to jakaś duża różnica. Przypuszczam, że na 14z (fabrycznej) na starcie zostałby daleko z tyłu a później musiałby mnie gonić. Masa robi swoje. Mój Vmax 110 km/h a jego 120 km/h wiec różnica jest.
Nie ważne. Przesiadam się niedługo na coś dużego. Jakbym miał kupować drugi raz 125cc to kupiłbym Junaka. Nie wiem czy akurat RS 125 (chyba tak, za jakość wykonania i niezawodność) ale na pewno nie Romet, Keeway ani nic z tych rzeczy. Z całą pewnością RS 125 na długo będzie w mojej pamięci i zawsze będę miał bardzo pozytywne zdanie o tym motorku. Mimo swoich ograniczeń robi to co ma robić w sposób zaskakująco dobry i przede wszystkim niezawodny. A jak coś pójdzie nie tak w czasie jazdy czy parkowaniu... trochę drobnych z kieszeni i jeździmy dalej ;)
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 257
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Witam - Junak RS 125

Postprzez logien » 1 wrz 2016, o 16:20

Też byłem zaskoczony jak okazało się, że po zmianie zębatki moto wcale nie było szybsze. Spodziewałem się zwiększenia v-maxa a tu po prostu brakuje momentu obrotowego. W moim przypadku nie warto poprawiać fabrycznego przełożenia bo jak na 125 to jest optymalnie.
Naczytałem się w sieci na temat Varadero, że to najlepsza 125-tka na rynku dopóki się na niej nie przejechałem. Kolega mechanik określił, że chodzi jak "młocarnia". Teraz Chińczycy produkują coraz lepsze pojazdy a ja czuję się bardziej komfortowo na Junaku i co ważne jest bardzo sterowny i zwrotny a w końcu motocykl to kwestia indywidualna. Czy będę z niego dalej zadowolony zobaczymy, póki co cieszy mnie coraz bardziej bo powiem szczerze, że zanim go kupiłem to nie podobał mi się nawet wizualnie;)
Avatar użytkownika
logien
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 sie 2016, o 14:49
Pojazd: Junak RS 125

Re: Witam - Junak RS 125

Postprzez Asik » 22 paź 2016, o 19:48

Łódzkie pozdrawia :)
Avatar użytkownika
Asik
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 wrz 2016, o 17:14
Pojazd: Junak 121


Powrót do Przedstaw się

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron