Junak RS 125

Dział dla wszystkich, którzy rozglądają się za motocyklem 125cc i nie mniejszej niż 51cc

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 3 sie 2016, o 13:15

a jak z tą "zadyszką" przy gwałtownym dodawaniu gazu po rozgrzaniu silnika?
Myślę, że założenie dyszy 150 byłoby dobrym rozwiązaniem. Ludzie zakładają 160-165 i wtedy mają spalanie około 3,5l/100km.
Co do dyszy, jest to chińska dysza M5, taka sama jak do PZ26-30 więc najlepiej kupić chiński zestaw,np taki:
http://pl.aliexpress.com/item/142-145-1 ... 072199cf9d
albo to
http://pl.aliexpress.com/item/140-142-1 ... 072199cf9d
Ludzie kupują zestawy większe i sobie chwalą

PS.
Mój entuzjazm do RS 125 już ostygł po pewnym niedużym zlocie, gdzie dawni użytkownicy Junaków zrobili prawko A i przyjechali większymi maszynami(...). Obecnie jestem w połowie kursu na A więc niedługo również zmieniam moto. W tym roku na pewno sprzedaję Junaka a po nowym roku planuję coś kupić. 600cc lub więcej ale nie więcej niż 100KM bo mam dla kogo żyć ;)
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 249
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 3 sie 2016, o 23:44

Ten junak to chyba ma faktycznie jakąś blokadę bo próbowałem różne warianty i nic prędkość ta sama coś koło 100-105km/h i to takie wymeczone. Nawet założyłem zębatke 15 i to samo. Najwyżej zrobię tak jak mówisz z tą dysza założę 150lub155. Jak nie to trzeba będzie wrócić do fabrycznych ustawień i się turlać. Zauważyłem ze przy regulacji w różnych wariantach tak jakby brakowało powietrza regulując skład mieszanki. Świeca nigdy nie była biała. Szkoda czasu na takie eksperymentowanie, trzeba zbierać kasę na A. Chętnie bym pośmigal takim Gladiusem lub Banditem. Może kiedyś jak się dorobię własnego garażu to zapodam. Jeszcze zajrzę do zaworów co tam słychać, może mała regulacja potrzebna. A na koniec to się zorientuje ile kosztuje tuning na 150ccm, czy to coś da. Wiem ze niezgodnie z prawem ale apetyt rośnie może nie aż tak bardzo bo 120-130km/h by wystarczyło. Ale z tego sprzęta się tego nie wyciągnie.
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 4 sie 2016, o 09:14

Napiszę Ci, że prędkość na prostej u mnie to max 110 km/h (ważę około 90kg) więc biorąc pod uwagę jakiś wiatr w twarz czy choćby wagę jeźdźca to wynik jest zbliżony i po odpowiedniej regulacji gaźnika jesteś w stanie osiągnąć 110-120 km/h.

Co do kategorii A i pojemności 150cc:
- TAK, pod warunkiem że najpierw zrobisz kategorię A a później zwiększysz pojemność. Nie chodzi tylko o to, że w razie kontroli możesz dostać mandat. Weź pod uwagę, że Twoje ubezpieczenie traci ważność więc w razie wypadku i stwierdzenia zwiększenia pojemności Twojego moto (przez policję, biegłego z ubezpieczalni itd.) - z automatu stajesz się winnym wypadku! Ubezpieczalnia pokrywa poszkodowanemu koszty naprawy ale zaraz potem występuje do Ciebie o zwrot tej kwoty i może żądać zwrotu poniesionych przez siebie kosztów postępowania odszkodowawczego. Do tego płacisz z własnej kieszeni za leczenie poszkodowanych i ewentualne renty... warto to robić dla 2KM? - bo maksymalnie tyle zyskasz po zmianie pojemności na 150cc ;)
Ja też jakiś czas temu miałem taką ochotę ale na szczęście mądrzejsi ode mnie wybili mi to z głowy. Zrób to co ja: odłóż 1500 zł na prawko, zrób kategorię a później, siedząc na "Gladiusie lub Bandicie", będziesz się śmiał z całej tej sytuacji. O cennych umiejętnościach zdobytych na placu pod okiem DOBREGO instruktora nawet nie wspomnę! - ja mam to szczęście mieć instruktora z zamiłowania, który chłonie wiedzę z tego zakresu przy każdej możliwej okazji i nie boi się z nią dzielić. Teraz już wiem dlaczego prawdziwi motocykliści byli przeciw ustawie zazwalającej nam prowadzenie motocykli do 125cc - nie była to zazdrość, to była troska o nasze zdrowie bo naprawdę... ludzie bez takiego szkolenia nie mają pojęcia o prowadzenia motocykla. Oczywiście piszę o jeździe w trudnych warunkach (ciasno i kręto albo ślisko i niebezpiecznie) a nie po prostej bo tyle to dziecko potrafi... ;) Pierwsza awaryjna sytuacja i w najlepszym wypadku szlif...
... przemyśl to ;)

Tutaj masz opinię innego użytkownika jednośladów. To zawodowiec, który oprócz tego, że jeździ co chwilę na czym innym to ma bogate doświadczenie i wiedzę...
http://www.jednoslad.pl/swap-moto-125-n ... owodzenia/
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 249
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 4 sie 2016, o 19:01

Takie moje przemyślenia-nie będę kombinowal z tym tuningiem (zmiana pojemności na 150) jeżeli da się wyregulować żeby leciał te 110km/h czyli przelotową 100 to tak zostawię, jeżeli nie to prawko A i zmiana moto. Nie chce mieć problemu z prawem w razie zdarza nic
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 6 sie 2016, o 18:50

Bez zmiany parametrów silnika nie bardzo można mówić o przelotowej 100km/h. Tzn na zębatce 15z można jakiś czas jechać z taką prędkością ale pamiętaj, że obroty silnika wtedy wynoszą około 8000... dla silnika chłodzonego powietrzem to nie jest zbyt dobre. To po prostu jazda na 90-95% możliwości motocykla. Z tego co zdążyłem zauważyć przez te ponad 2600km jakie przejechałem na swoim RS125, bezpieczna przelotowa dla tego motorka to 80-90km/h, z zaznaczeniem raczej 80 niż 90... takie są te motorki, po prostu.
Wiem do czego zmierzasz: aby zaprząc ten motocykl do turystyki i sobie wygodnie śmigać po trasie 100km/h... przez krótki czas się da ale na dłuższą metę to zabójcze dla silnika. Wyjścia są dwa:
1. Zaakceptujesz przelotową 80, miejscami 90km/h i zostajesz przy tym co jest;
2. Powyższa przelotowa to za mało. Zostaje kategoria A i mocniejszy moto.
Ja na swoim przykładzie próbowałem zmusić się do tak spokojnej jazdy ale niestety, w grę wchodzą jedynie drogi "inne". Na drogach wojewódzkich i krajowych moto jest zawalidrogą i dokładnie tak się czuje motocyklista. Za wyjątkiem ciągników rolniczych,rowerów i skuterów, jesteś wyprzedzany przez wszystko. Najbardziej niepokoją wnerwieni kierowcy TIRów,którzy chętnie by Cię wyprzedzili ale Twoje 90 km/h skutecznie im to uniemożliwia a z kolei dla nich 90km/h to zdecydowanie za wolno...
Z tego powodu (i z powodu niemożności wyjazdu za granicę do innych krajów UE) ja dałem sobie spokój z tą pojemnością i jazdą na kategorii B. Kończę niedługo kurs, mam nadzieję szybko zdać egzamin i od razu po zdaniu wystawiam Junaka na sprzedaż. A od nowego sezonu biorę coś (nieco) mocniejszego... bez żadnego zbędnego kombinowania. Proponuję to samo bo jak pisałem wcześniej: dodaje to mocno do umiejętności i posiadając kat A nie jesteś niczym ograniczony jeśli chodzi o temat motocykli. Jeszcze raz gorąco polecam kurs na kategorię A... w końcu to nie dyskwalifikuje używanie 125-tek ;)
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 249
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 12 sie 2016, o 01:40

Nie straciłem jeszcze ochoty do eksperymentowania przy moim moto. Mianowicie podniesienie iglicy o jakieś 0,5-0,8mm przy oryginalnej dyszy spowodowało, że moto lepiej przyspiesza na średnich obrotach. Prędkość max prawie bez zmian. Do zaworów jeszcze nie patrzyłem ale muszę to zrobić bo mam wrażenie, że klepią. Narzędzia i instrukcję mam. Z tego co uzyskałem z internetu to luz ssący 0,1 a wydechowy 0,12. Dyszę 150 mam więc zobaczę jak się będzie zachowywał po regulacji zaworów i wtedy zmiana dyszy. Kontroluję osiągi po każdej zmianie aby być pewnym co miało na to wpływ. Kolega ma takiego samego i jedzie do serwisu na dniach na przegląd przy 3tyś. zobaczymy jak mu wyregulują bo też mu 100km/h śmiga i nic więcej. Prawko A chętnie bym zrobił i motocykl zmienił na większy i nie stary ale niestety na razie ważniejsze potrzeby.
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 12 sie 2016, o 08:44

ok, to czekam na relacje z eksperymentów ;)
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 249
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez gregorsmith » 24 sie 2016, o 23:18

I po eksperymentach: nic nie dały. Chyba trzeba poczynić zmiany mechaniczne aby coś zyskać (może zmiana tłumika, większy filtr powietrza, inny moduł z regulacją ). Niestety trzeba było wrócić do ustawień fabrycznych i pogodzić się z dotychczasowymi osiągami.
Avatar użytkownika
gregorsmith
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 lip 2016, o 15:53
Pojazd: junak-rs125

Re: Junak RS 125

Postprzez szymekdan » 25 sie 2016, o 12:41

Potwierdza się to co ludzie piszą:
- zmiana wydechu na przelotowy niewiele daje poza głośnością, nic do wydajności;
- zmiany mechaniczne jak najbardziej (zwiększenie pojemności skokowej do 150cc), da to około 2KM (ale równie dobrze można sobie 1000cc kupić bo obie opcje wymagają kategorii A, no dobra 150cc A2 :P)
- filtry powietrza nic nie dają poza tym, że moto jest wrażliwe na boczne podmuchy (dostaje czkawki, chwilowe zduszenie);
- moduł "sportowy" nic nie daje bo mamy gaźnik a nie wtrysk;

Ludziska pisali jeszcze o modyfikacjach głowicy (zwiększanie średnicy zaworów) ale do tego potrzeba dobrego fachowca z doświadczeniem bo gotowych zestawów nie ma. Ktoś jeszcze wspominał o wymianie gaźnika "na większy" ale to też niewiele da bo mamy japoński Mikuni więc niczego lepszego raczej nie można oczekiwać. Równie dobrze można wkręcić większą dyszę (co ludziska robią i w dolnym zakresie obrotów podobno jest wyraźna poprawa, kosztem spalania... o ponad litr na 100 km więc nie wiem czy to się opłaca). Prędkości maksymalnej to nie zwiększa.

Ja się już poddałem i kończę prawko kat A i po prostu kupię coś mocniejszego... Junaczek niedługo idzie do kolejnego właściciela.
Avatar użytkownika
szymekdan
Administrator
 
Posty: 249
Dołączył(a): 30 mar 2016, o 14:02
Lokalizacja: Opole
Pojazd: Honda VFR 800 FI 1998

Re: Junak RS 125

Postprzez logien » 1 wrz 2016, o 16:35

Też usiłowałem zwiększyć prędkość poprzez zmianę zębatki. Byłem bardzo ciekaw efektu bo skoro jeden z kolegów pisał, że na 15z v-max wzrósł o te kilkanaście km/h to u mnie wyniósłby do ponad 125? Niestety nie. Na 14z jedzie max 111km/h i do czerwonego pola jeszcze brakuje dużo a na 15z jest wolniej i na piątce czuć wyraźny spadek mocy. Teraz mnie zastanawia skąd takie różnice. Może ktoś wie? Możecie napisać ile zębów mają Wasze zębatki tylne?
pozdrawiam
Avatar użytkownika
logien
Aktywność:
Aktywność:
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 sie 2016, o 14:49
Pojazd: Junak RS 125

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do do 125cc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron