Mocowanie bagaży do Junaka RS 125 i podobnych
- szymekdan
- Administrator
- Posts w temacie: 1
- Posty: 369
- Rejestracja: 30 marca 2016, 14:02
- Motocykl: Triumph Tiger 1050 2011
- Lokalizacja: Opole
- Zodiak:
- Kontakt:
Mocowanie bagaży do Junaka RS 125 i podobnych
Na forach bardzo często napotykam na pytania "w jaki sposób zamocować bagaż", "do czego przyczepić" itd. Fabryczny uchwyt w Junaku RS 125 nie specjalnie nadaje się do bezpośredniego przytwierdzania do niego bagażu - wszelkie próby zapinania do nich pasków i innych mocowań, kończą się ześlizgiwaniem się tych elementów z uchwytów a jeśli mocowania są metalowe to mogą porysować aluminiowe uchwyty. Oczywiście można sobie zakupić bardzo ładny uchwyt / stelaż pod bagaż, za jedyne XXX zł ale nie każdy ma ochotę wydawać pieniądze na takie rzeczy.
Jest jednak bardzo prosty, tani i wyjątkowo skuteczny sposób na wykonanie we własnym zakresie "czegoś dodatkowego", do czego można by doczepiać nasz bagaż. Potrzeba do tego po prostu kawałka mocnego nylonowego sznurka o długości około 1,5 metra. Ale po kolei, jak to zrobić na przykładzie tylnego uchwytu w Junaku RS 125:
- Końcówki sznurka wkładamy pod siedzisko przez szparę, w którą włożone są uchwyty Junaka i przytwierdzamy je do ramy. Dla potrzeby tego materiału po prostu przywiązałem go ale można pokusić się o jakieś haczyki (...). Robimy tak po obu stronach: jeden koniec sznurka mocujemy od lewej strony a drugi koniec od prawej strony. Wyglądać to ma mniej więcej tak: Oczywiście należy to jakoś solidnie przymocować. Moje supełki zrobiłem wyłącznie na potrzeby testu i pokazania Wam a i tak okazało się to bardzo mocne.
- Tego sznurka po zamocowaniu powinno być gdzieś tyle: - Teraz najważniejsza sztuczka: sznurek należy opleść wokół tych naszych uchwytów w taki sposób: Sznurek powinien mieć sporo luzu, tak ma być. Po użyciu już pierwszego elastycznego uchwytu ten sznurek zostanie naciągnięty.
A to przykłady w jaki sposób można szybko, sprawnie i skutecznie podczepić się do tego sznurka i jak to wygląda: Jak widzicie, sposób banalnie prosty i niesamowicie skuteczny. W dosłownie kilka minut unieruchomiłem bagaż na zadupku Junaka RS 125. Oczywiście sposób całkowicie bezpieczny dla naszej maszyny - sznurek jej nie porysuje ani innej krzywdy nie zrobi
Jeśli ktoś będzie zabezpieczał swój bagaż w taki sam sposób to zwróćcie uwagę na to, aby odizolować bagaż, linki i inne tego typu rzeczy od siedziska - położyć jakiś kocyk, bluzę, kurtkę lub coś innego. Tak jak jest na zdjęciach nie jest do końca dobrze. Zwróćcie uwagę, że boczne linki są napięte i leżą bezpośrednio na boku siedziska... Chodzi o to, że podczas jazdy to wszystko będzie się nieznacznie poruszało i ocierało o siedzisko a nie chcemy go przetrzeć np. elastycznym uchwytem...
Nie ma też żadnych przeszkód aby sznurek wykorzystać w innych miejscach i innych okolicznościach... to wbrew pozorom BARDZO przydatna w podróży rzecz
Na koniec, w ramach ciekawostki... w jaki sposób najlepiej przenosić takie sznurki aby się nie plątały przy rozwijaniu: ... wystarczy sznurek zapleść...
W takiej postaci zajmuje mało miejsca, na bank się nie poplącze i co najważniejsze jest natychmiast do użycia - wystarczy pociągnąć za koniec i sznurek sam się rozplecie
...najlepsze rozwiązania są zawsze tymi najprostszymi
Jest jednak bardzo prosty, tani i wyjątkowo skuteczny sposób na wykonanie we własnym zakresie "czegoś dodatkowego", do czego można by doczepiać nasz bagaż. Potrzeba do tego po prostu kawałka mocnego nylonowego sznurka o długości około 1,5 metra. Ale po kolei, jak to zrobić na przykładzie tylnego uchwytu w Junaku RS 125:
- Końcówki sznurka wkładamy pod siedzisko przez szparę, w którą włożone są uchwyty Junaka i przytwierdzamy je do ramy. Dla potrzeby tego materiału po prostu przywiązałem go ale można pokusić się o jakieś haczyki (...). Robimy tak po obu stronach: jeden koniec sznurka mocujemy od lewej strony a drugi koniec od prawej strony. Wyglądać to ma mniej więcej tak: Oczywiście należy to jakoś solidnie przymocować. Moje supełki zrobiłem wyłącznie na potrzeby testu i pokazania Wam a i tak okazało się to bardzo mocne.
- Tego sznurka po zamocowaniu powinno być gdzieś tyle: - Teraz najważniejsza sztuczka: sznurek należy opleść wokół tych naszych uchwytów w taki sposób: Sznurek powinien mieć sporo luzu, tak ma być. Po użyciu już pierwszego elastycznego uchwytu ten sznurek zostanie naciągnięty.
A to przykłady w jaki sposób można szybko, sprawnie i skutecznie podczepić się do tego sznurka i jak to wygląda: Jak widzicie, sposób banalnie prosty i niesamowicie skuteczny. W dosłownie kilka minut unieruchomiłem bagaż na zadupku Junaka RS 125. Oczywiście sposób całkowicie bezpieczny dla naszej maszyny - sznurek jej nie porysuje ani innej krzywdy nie zrobi

Jeśli ktoś będzie zabezpieczał swój bagaż w taki sam sposób to zwróćcie uwagę na to, aby odizolować bagaż, linki i inne tego typu rzeczy od siedziska - położyć jakiś kocyk, bluzę, kurtkę lub coś innego. Tak jak jest na zdjęciach nie jest do końca dobrze. Zwróćcie uwagę, że boczne linki są napięte i leżą bezpośrednio na boku siedziska... Chodzi o to, że podczas jazdy to wszystko będzie się nieznacznie poruszało i ocierało o siedzisko a nie chcemy go przetrzeć np. elastycznym uchwytem...

Nie ma też żadnych przeszkód aby sznurek wykorzystać w innych miejscach i innych okolicznościach... to wbrew pozorom BARDZO przydatna w podróży rzecz

Na koniec, w ramach ciekawostki... w jaki sposób najlepiej przenosić takie sznurki aby się nie plątały przy rozwijaniu: ... wystarczy sznurek zapleść...

W takiej postaci zajmuje mało miejsca, na bank się nie poplącze i co najważniejsze jest natychmiast do użycia - wystarczy pociągnąć za koniec i sznurek sam się rozplecie

...najlepsze rozwiązania są zawsze tymi najprostszymi

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.