[800]Honda VFR800X Crossrunner

Dział dla wszystkich, którzy rozglądają się za motocyklem do 1000cc ale więcej niż 500cc
Awatar użytkownika
szymekdan
Administrator
Administrator
Posts w temacie: 1
Posty: 364
Rejestracja: 30 marca 2016, 14:02
Motocykl: Triumph Tiger 1050 2011
Lokalizacja: Opole
Zodiak:
Kontakt:

[800]Honda VFR800X Crossrunner

#666

Post autor: szymekdan » 09 lutego 2020, 19:01

vfr crossrunner 1.jpg
vfr crossrunner 2.jpg
motovoyager.net pisze:Honda zaprezentowała ten model w 2011 roku i przyglądając mu się bliżej można stwierdzić, że konkurencja poszło mocno do przodu. Choć nie znajdziemy tu tak zaawansowanych rozwiązań, jak te w BMW, to jednak Honda jest na pewno motocyklem dopracowanym, sprawdzonym, cieszącym się zasłużonym uznaniem. Posiada podstawową elektronikę (ABS i kontrolę trakcji) oraz zwykły wyświetlacz.

Crossrunner, to również sprzęt szosowy, posiadający sportowe zacięcie. Przyglądając się danym technicznym w oczy rzuca się duża masa motocykla, a także cena – za podobną kwotę, u konkurencji dostaniemy motocykl z bogatszym wyposażeniem.
źródło: MOTOVOYAGER


Od siebie dodam, że miałem VFR800 '98. Wiem, inna konstrukcja. Niemniej jednak ogromna masa pozostała. Uprzedzam, że nie jest to motocykl dla kogoś o krótkich nóżkach. To wysoka i CIĘŻKA maszyna i tę masę BARDZO czuć. Jeśli ktoś nie ma wpawy w trzymaniu motocykla w pionie to raczej będzie często zaliczał parkingówki - mały przechył przez chwilę nieuwagi i moto leci, nie ma siły żeby tę masę utrzymać. Jeśli dodać do tego kilkadziesiąt kg bagażu... cóż, powodzenia na ciasnych winklach. Nie wiem jak Crossrunner ale "sportowa" VFR-ka ma bardzo słaby skręt i to na ciasnych winklach nie pomaga. Przy zawracaniu w ciasnych ulicach też może być problem, zwłaszcza jak motocykl jest załadowany bagażami.
Ale żeby nie było że to jakieś złe... to jest bardzo dobry sprzęt tyle że nie dla wszystkich. Dla nieco wprawionego motocyklisty VFR-ka odwdzięczy się bardzo niskim spalaniem (jak na 100-konną 800tkę). Spalanie rzędu 4,5 l/100 km nie jest niczym nadzwyczajnym, nie było nawet w mojej wersji. Do tego sprawdzony i niemal niezniszczalny silnik. Co prawda od 2002 roku Honda popsuła tę niezniszczalność montując łańcuszek rozrządu w miejsce nieśmiertelnych kół zębatych... ale cała reszta jest niemal bez zmian od wielu lat. Nie wiem jak z układem zasilania. W Hondach jest ogólny problem z regulatorami napięcia i alternatorami. Jest to problem na tyle popularny, że stał się "codziennością" o której już nawet nikt nie pisze bo po co skoro to oczywista oczywistość. Oby w nowych modelach się to zmieniło.

Dane techniczne:

Silnik

Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 72 x 48mm
Dawkowanie paliwa Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Stopień sprężania 11,8 : 1
Emisja C02 (g/km) 121
Pojemność skokowa (cm³) 782 cm3
Typ silnika Chłodzony cieczą, czterosuwowy, 16-zaworowy DOHC 90° V-4
Moc maksymalna (KM) 106KM (78kW) / 10 250 obr./min. (95/1/EC)
Maks. moment obrotowy (Nm) 75Nm / 8500 obr./min. (95/1/EC)
Pojemność miski olejowej (Litres) 3,9L
Rozrusznik Elektryczny

Koła
System ABS 2-kanałowy ABS
Hamulec przedni 310mm x 4,5mm podwójny, tarczowy, radialne 4-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieków metali
Hamulec tylny 256mm x 6mm pojedynczy, tarczowy, 2-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieków metali
Zawieszenie przednie 43 mm HMAS kartridżowy widelec teleskopowy z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny i 10-stopniową regulacją tłumienia, skok osi 131 mm, skok zawieszenia 145 mm
Zawieszenie tylne Jednoramienny wahacz, gazowy amortyzator HMAS, Pro-Link z 35-stopniową (kontrolowaną zdalnie, hydraulicznie) regulacją napięcia wstępnego sprężyny oraz bezstopniową regulacją tłumienia odbicia, skok osi 148 mm
Rozmiar opony przedniej 120/70 R17
Rozmiar opony tylnej 180/55 R17
Koło przednie 17M/C x MT3,5 10-szprychowe, odlew aluminium
Koło tylne 17M/C x MT5,5 10-szprychowe, odlew aluminium

Wymiary i Waga
Pojemność akumulatora (Ah) 12V/11Ah (YTZ-12S)
Kąt pochylenia główki ramy 26°30’
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) 2190mm x 870mm x 1360mm
Typ ramy Aluminiowa typu diament, 3-sekcyjna, 2-belkowa
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 20,8L
Zużycie paliwa (l / 100 km) 5,2 l/100km (WMTC)
Prześwit (mm) 165mm
Lampa przednia LED
Masa własna pojazdu (kg) 242kg
Wysokość siedzenia (mm) regulowana 835/815mm
Wyprzedzenie (mm) 103mm
Rozstaw osi (mm) 1475mm

Skrzynia Biegów
Sprzęgło mokre, wielotarczowe
Sterowanie sprzęgłem ręczne
Przełożenie końcowe Łańcuch
Typ skrzyni biegów 6-biegowa

Wskaźniki oraz elektronika
Gniazdko 12V Tak
Wskaźniki Wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, wyświetlacz biegów, włącznik grzanych manetek, temperatura otoczenia, zegar
Lampa tylna LED

źródło: HONDA
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ