Mocowanie bagaży do Junaka RS 125 i podobnych

Jeśli wolisz torby, plecaki zamiast kufra - jest to dział dla Ciebie.
Awatar użytkownika
szymekdan
Administrator
Administrator
Posts w temacie: 1
Posty: 364
Rejestracja: 30 marca 2016, 14:02
Motocykl: Triumph Tiger 1050 2011
Lokalizacja: Opole
Zodiak:
Kontakt:

Mocowanie bagaży do Junaka RS 125 i podobnych

#9

Post autor: szymekdan » 04 czerwca 2016, 21:53

Na forach bardzo często napotykam na pytania "w jaki sposób zamocować bagaż", "do czego przyczepić" itd. Fabryczny uchwyt w Junaku RS 125 nie specjalnie nadaje się do bezpośredniego przytwierdzania do niego bagażu - wszelkie próby zapinania do nich pasków i innych mocowań, kończą się ześlizgiwaniem się tych elementów z uchwytów a jeśli mocowania są metalowe to mogą porysować aluminiowe uchwyty. Oczywiście można sobie zakupić bardzo ładny uchwyt / stelaż pod bagaż, za jedyne XXX zł ale nie każdy ma ochotę wydawać pieniądze na takie rzeczy.

Jest jednak bardzo prosty, tani i wyjątkowo skuteczny sposób na wykonanie we własnym zakresie "czegoś dodatkowego", do czego można by doczepiać nasz bagaż. Potrzeba do tego po prostu kawałka mocnego nylonowego sznurka o długości około 1,5 metra. Ale po kolei, jak to zrobić na przykładzie tylnego uchwytu w Junaku RS 125:

- Końcówki sznurka wkładamy pod siedzisko przez szparę, w którą włożone są uchwyty Junaka i przytwierdzamy je do ramy. Dla potrzeby tego materiału po prostu przywiązałem go ale można pokusić się o jakieś haczyki (...). Robimy tak po obu stronach: jeden koniec sznurka mocujemy od lewej strony a drugi koniec od prawej strony. Wyglądać to ma mniej więcej tak:
2_1a76e023c0d892946fcd4db10efb8aa2 (67).jpg
Oczywiście należy to jakoś solidnie przymocować. Moje supełki zrobiłem wyłącznie na potrzeby testu i pokazania Wam a i tak okazało się to bardzo mocne.

- Tego sznurka po zamocowaniu powinno być gdzieś tyle:
sznurek 1.jpg
- Teraz najważniejsza sztuczka: sznurek należy opleść wokół tych naszych uchwytów w taki sposób:
2_1a76e023c0d892946fcd4db10efb8aa2 (24).jpg
Sznurek powinien mieć sporo luzu, tak ma być. Po użyciu już pierwszego elastycznego uchwytu ten sznurek zostanie naciągnięty.

A to przykłady w jaki sposób można szybko, sprawnie i skutecznie podczepić się do tego sznurka i jak to wygląda:
2_1a76e023c0d892946fcd4db10efb8aa2 (23).jpg
2_1a76e023c0d892946fcd4db10efb8aa2 (52).jpg
2_1a76e023c0d892946fcd4db10efb8aa2 (66).jpg
Jak widzicie, sposób banalnie prosty i niesamowicie skuteczny. W dosłownie kilka minut unieruchomiłem bagaż na zadupku Junaka RS 125. Oczywiście sposób całkowicie bezpieczny dla naszej maszyny - sznurek jej nie porysuje ani innej krzywdy nie zrobi ;)

Jeśli ktoś będzie zabezpieczał swój bagaż w taki sam sposób to zwróćcie uwagę na to, aby odizolować bagaż, linki i inne tego typu rzeczy od siedziska - położyć jakiś kocyk, bluzę, kurtkę lub coś innego. Tak jak jest na zdjęciach nie jest do końca dobrze. Zwróćcie uwagę, że boczne linki są napięte i leżą bezpośrednio na boku siedziska... Chodzi o to, że podczas jazdy to wszystko będzie się nieznacznie poruszało i ocierało o siedzisko a nie chcemy go przetrzeć np. elastycznym uchwytem... ;)

Nie ma też żadnych przeszkód aby sznurek wykorzystać w innych miejscach i innych okolicznościach... to wbrew pozorom BARDZO przydatna w podróży rzecz ;)

Na koniec, w ramach ciekawostki... w jaki sposób najlepiej przenosić takie sznurki aby się nie plątały przy rozwijaniu:
2_1a76e023c0d892946fcd4db10efb8aa2 (74).jpg
... wystarczy sznurek zapleść... ;)
W takiej postaci zajmuje mało miejsca, na bank się nie poplącze i co najważniejsze jest natychmiast do użycia - wystarczy pociągnąć za koniec i sznurek sam się rozplecie :)

...najlepsze rozwiązania są zawsze tymi najprostszymi ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



ODPOWIEDZ